ONE-SYSTEM INTEGRITY AND THE LEGAL DOMAIN OF MORALITY

نویسندگان

چکیده

ABSTRACT According to contemporary nonpositivist theories, legal obligations are a subset of our genuine moral obligations. Debates within nonpositivism then turn on how we delimit the “domain” morality. Recently, theories have come under criticism two grounds. First, that they underinclusive, because cannot explain why paradigmatically “legal” such. Second, overinclusive, count as certain plainly nonlegal. This paper undertakes both ground-clearing exercise for and defense nonpositivism. It argues, in particular, Dworkin's claims about domain morality his later work often mischaracterized by critics, these critics fail read light earlier theory “Law Integrity.” A unifies work, I argue, deals with criticisms leveled at better than other competitors.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

The Coevolution of Morality and Legal Institutions

Evolutionary game theory is often used to analyze the evolution of moral preferences. A few studies also examine the coevolution of preferences and an institutional aspect of the decision environment. Allowing the adaptation of just one institutional aspect such as litigation or legal insurance to coevolve with morality, however, may be inadequate. If court rulings coevolve with morality the ne...

متن کامل

Dworkin’s “one-system” Conception of Law and Morality

The penultimate chapter in Ronald Dworkin’s new Justice for Hedgehogs is entitled “Law.” It may surprise Dworkin buffs to see that the chapter called “Law” covers only eight pages of a three hundred page manuscript.1 Despite its brief length, Dworkin’s discussion promises to deliver a large payoff. He announces what he calls a “sharp revision”2 in the conception of a classical jurisprudential p...

متن کامل

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Legal Theory

سال: 2022

ISSN: ['1352-3252', '1469-8048']

DOI: https://doi.org/10.1017/s1352325222000155